Akbaş, yaptığı açıklamada, milletvekilleri İbrahim Eyyüpoğlu ve Faruk Pınarbaşı ile telefon görüşmesi gerçekleştirdiğini belirterek, üreticilerin yaşadığı sıkıntıları ayrıntılarıyla aktardığını söyledi.Yeni hasat döneminin başlamasına kısa süre kala üreticilerin geçen yıldan kalan ürünlerini dahi satamadığını dile getiren Akbaş, buna rağmen ithalatın devam etmesini "kabul edilemez" olarak nitelendirdi."Üretici Artık Bu Yükü Taşıyamıyor"Fıstık üreticisinin ekonomik olarak zor durumda olduğunu vurgulayan Akbaş, "Üreticimiz artık burnundan soluyor. Bu kadar haksızlığı kaldıramaz. Yerli üretici ürününü satamazken ithalatın sürdürülmesi sektörün geleceğini tehdit ediyor." dedi.Yetkililere ithalat politikasının sürdürülebilir olmadığını ilettiklerini belirten Akbaş, gerekli adımların atılmaması halinde üreticilerin demokratik haklarını kullanarak seslerini duyuracaklarını ifade etti.Vekillerden Destek MesajıAkbaş, görüştüğü milletvekilleri İbrahim Eyyüpoğlu ve Faruk Pınarbaşı'nın konuyu yakından takip edeceklerini ve yaşanan sorunları Cumhurbaşkanı'na bizzat ileteceklerini söylediklerini aktardı.Cumhurbaşkanı'na ÇağrıŞanlıurfa Fıstık Üreticileri Derneği Başkanı Faruk Akbaş, açıklamasının sonunda Cumhurbaşkanı'na seslenerek, yerli fıstık üreticisinin desteklenmesini istedi. Akbaş, "Cumhurbaşkanımızdan fıstık üreticilerine sahip çıkmasını bekliyoruz. Aksi halde üretici bu ağır yükün altında ezilecektir." ifadelerini kullandı.
Gündem
Yayınlanma: 27 Haziran 2026 - 13:37
Şanlıurfa'daki fıstık üreticilerden Cumhurbaşkanı'na çağrı
Şanlıurfa Fıstık Üreticileri Derneği Başkanı Faruk Akbaş, yeni hasat sezonu öncesinde fıstık ithalatının sürdürülmesine sert tepki gösterdi. Yerli üreticinin büyük mağduriyet yaşadığını belirten Akbaş, ithalatın durdurulmaması halinde üreticilerin demokratik eylem hakkını kullanacağını ifade etti.
Gündem
27 Haziran 2026 - 13:37








